Jak zawładnąć duszą klienta?

Każdego dnia, idąc miastem, mijamy mnóstwo logotypów przeróżnych marek – od lokalnych, poprzez krajowe, aż po światowe. Każdego dnia widzimy ich nazwy pisane określonymi czcionkami. Przyglądamy się kolorom, które dominują na ich billboardach czy we wnętrzach ich siedzib, oddziałów, sklepów. Każdego dnia słyszymy dźwięki z ich reklam. I nie zdajemy sobie sprawy, że mamy do czynienia z tak zwaną identyfikacją wizualną.

Perspektywa klienta: Jak to działa?

Podświadomie. Wszelkie charakterystyczne elementy wizerunkowe zapadają nam głęboko w pamięć. Często powtarzane obrazy utrwalają się w naszych głowach, dając dowód na dość mechaniczne działanie naszego mózgu, oparte na przyjmowaniu i przyswajaniu wszelakich bodźców z zewnątrz. Jednak dzięki temu przeróżne firmy i koncerny mogą zacząć swoje działania wizerunkowo-marketingowe, odnosząc spektakularne sukcesy. Nie bez powodu przecież (jak głosi słynna już historia) duży odsetek pewnej grupy dzieci, proszonej o narysowanie krowy, wybrał do jej pokolorowania kolor fioletowy. Nie bez powodu też, widząc wielkie żółte M, zaczyna burczeć nam w brzuchach. Przypadek? Raczej nie. Obyliśmy się z wieloma znakami i motywami. Żyjąc tyle lat, „narażeni” jesteśmy na nieustanne obcowanie z wizerunkami różnych marek. Ale jest to również znak naszych czasów i nieodłączny element kultury masowej, w której przyszło nam żyć.

Perspektywa przedsiębiorcy: Czy warto?

Jak to mówią: „reklama dźwignią handlu, a dobra reklama dźwignią sukcesu”. Dobrze rozegrany proces tworzenia wizerunku firmy to klucz do serc ludzi, którzy okazują się być sędziami ostatecznymi, decydującymi bezpośrednio o jakości i atrakcyjności danej marki. Z punktu widzenia przedsiębiorstw inwestycja w budowanie wizerunku to jedna z najbardziej polecanych i opłacalnych inwestycji od początku istnienia biznesu. Aby osiągnąć sukces, należy pokonać konkurencję, pokazać się z lepszej strony i sprawić, by klient błądzący meandrami sklepowych alejek wybrał z półki właśnie nasz produkt! Wtedy możemy mówić, że nasza strategia jest udana i wiemy, czym w gruncie rzeczy jest identyfikacja wizualna.

Po najlepszą identyfikację wizualną możesz zgłosić się do https://www.roxxmedia.pl/o-nas/

www.FajnyBiznes.pl: www.FajnyBiznes.pl

Tekst byl ciekawy? Udostepnij go!

Czekamy na Twój komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *