Jak wybrać katalogi reklamowe dla firm?

Firmowy katalog reklamowy z pewnością okaże się przydatny zarówno podczas codziennych spotkań z klientami, jak i w czasie targów, eventów i różnych wydarzeń biznesowych. Czym się różnią i jak wybrać katalog reklamowy, który wbije konkurencję w siedzenie?

Po co mi katalog firmowy?

Odpowiedź zależy oczywiście od wielkości, specyfiki i profilu działalności Twojej firmy. Jednak prawda jest taka, że katalogi przydają się większości przedsiębiorstw. Katalogi reklamowe dla firm pozwalają  przedstawić daną  firmę i to w czytelnej, efektownej formie, od której nie można oderwać wzroku.

Foldery reklamowe doskonale sprawdzają się podczas targów i spotkań biznesowych – będąc praktycznym uzupełnieniem rozmów z kontrahentami. Katalogi reklamowe pozwalają szybko przedstawić nasze realizacje, produkty i inne szczegóły naszej działalności. To dobre podsumowanie lub preludium do rozmów z klientami. Wręczając broszury – wręczamy zainteresowanym klientom bilet do głębszego poznania naszej firmy i nawiązania owocnej współpracy.

Jakie powinny być katalogi reklamowe?

Profesjonalne katalogi dla firm powinny być czytelne, estetyczne i dopracowane zarówno tekstowo, jak i graficznie. Ważne też, żeby były zgodne z wizerunkiem Twojej firmy i księgą identyfikacji wizualnej (jeśli takową posiadasz). Projektując katalogi, warto zwrócić uwagę na poprawną i intrygującą treść, jakość druku oraz materiały, na jakich będzie on drukowany. Najważniejsze punkty omówimy poniżej.

  • Projektując foldery reklamowe, zwróć uwagę na dobrą kompozycję, odpowiednią interlinię, a także na zastosowane pismo (jego krój, rozmiar i kerning). Ważne też, żeby nie przeładować katalogu informacjami. Pamiętaj, że chodzi o to, żeby zainteresować klienta, a nie przytłoczyć go informacjami.
  • Oczywiście ogromne znaczenie ma sama treść umieszczona w katalogu reklamowym – ta powinna być esencjonalna, konkretna, a także angażująca i zwięzła. Nie zanudzaj długimi, zbitymi blokami tekstu – postaw lepiej na ciekawe zdania, cytaty, ramki i wyróżniki. Nie musisz wyczerpać tematu, jeśli ten miałby wyczerpać czytelnika.
  • W folderze reklamowym – zamiast opowiadać – lepiej pokaż. Zamiast używać pustych przechwałek – pokaż konkretne dane – liczbę klientów, wyniki badań i odpowiednie certyfikaty. Jeśli to możliwe – uzupełnij katalog o opinie zadowolonych klientów – tzw. społeczny dowód słuszności to istotny mechanizm budujący Twoją wiarygodność.
  • Wybierz odpowiedni format i rodzaj katalogu. Nie bez znaczenia jest rodzaj papieru, jakość druku oraz procesów introligatorskich. Poniżej znajdziesz omówienie 3 najważniejszych rodzajów folderów reklamowych.

Oprawa katalogów reklamowych dla firm

  • Katalog reklamowy z oprawą szytą. W tym folderze, sposób łączenia kartek przypomina ten, znany z zeszytów – czyli zszywki na grzbiecie. Katalog z oprawą szytą świetnie sprawdza się do niewielkich broszur reklamowych – mających od 4 do 56 stron. Do wyboru są różne formaty i rodzaje komponentów – tak okładki, jak i wnętrza.
  • Firmowy katalog reklamowy z oprawą spiralowaną. Takie katalogi firmowe sprawdzają się jako prezentacja firmy i oferty produktowej – małych i średnich firm. Ich pojemność wynosi zwykle od 8 do 56 stron. Tutaj kartki są połączone spiralą w wybranym kolorze. Zaletą spiralowanego katalogu reklamowego dla firm jest wygodne przewracanie kartek.
  • Katalog reklamowy z oprawą klejoną PUR. Jest to trwała oprawa książkowa, świetnie nadająca się do tworzenia grubych katalogów i opracowań. Klejenie PUR zachowuje trwałość nawet jeśli Twój katalog będzie wielokrotnie kartkowany. Zastosowany klej nie kruszy się i nie traci swoich właściwości – także wtedy, gdy jest narażony na wysokie lub niskie temperatury. Zwykle katalogi klejone mają od 48 aż do 256 stron.

Do wyboru jest bardzo wiele formatów, gramatur i uszlachetnień folderów reklamowych. Warto poświęcić sporo uwagi na dopracowanie treści i projektu katalogu firmowego. Dobra jakość druku, oprawa i uszlachetnienie – może przesądzić o tym, czy Twoja oferta trafi do serca klienta – czy do kosza?

www.FajnyBiznes.pl: www.FajnyBiznes.pl

Tekst byl ciekawy? Udostepnij go!

Czekamy na Twój komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *