Profesjonalne logo nie musi być drogie

Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej każdej firmy. To logo reprezentuje firmę w przestrzeni społecznej, wywołuje określone skojarzenia i emocje w świadomości klientów. I choć logo musi być zaprojektowane według pewnych wytycznych, to nie znaczy, że musi być drogie, a jego tworzenie musi trwać kilka miesięcy.

Logo musi być profesjonalnie zaprojektowane

Dobre, profesjonalnie zaprojektowane logo musi spełniać przynajmniej dwa podstawowe warunki. Po pierwsze, musi być na tyle jasne i proste, aby można było je zapamiętać. Po drugie, musi być oryginalne, tak, aby nie pomylić go ze znakiem innej firmy. Dzięki niepowtarzalnemu wzorowi, można się skutecznie odróżnić od konkurencji. Poza tym logo powinno być poprawnie zaprojektowane pod względem technicznym. Elementy znaku powinny być stworzone w taki sposób, aby tworzyły spójną całość. Ważna jest tutaj nie tylko wielkość poszczególnych elementów, ale także ich kolorystyka. Logo musi być także funkcjonalne. Możliwość użycia w każdym medium i w każdej wielkości bez straty dla jego czytelności będzie decydowało o jego przydatności w przyszłych działaniach marketingowych.

Logo nie musi być drogie

I choć profesjonalne logo musi spełniać szereg kryteriów, to nie znaczy, że jego stworzenie według tych wytycznych musi być bardzo drogie. Ceny logo zaczynają się od kilkudziesięciu złotych. W tej cenie możemy zamówić prosty znak dla naszej firmy. Jednak przy takim budżecie, otrzymamy jeden projekt znaku z ewentualną możliwością naniesienia kilku poprawek. Warto wybrać nieco droższy wariat zamówienia, wtedy firma przygotuje kilka projektów, z których zleceniodawca będzie mógł wybrać jeden najlepszy. Ponadto firma będzie miała większe pole manewru w zakresie poprawek. I tak na przykład przy wariancie za 199 zł, otrzymamy cztery propozycje logo, możliwość wprowadzenie łącznie 10 poprawek. Dostaniemy także podstawowe formaty plików, pliki wektorowe do druku, pliki źródłowe, oraz znaki w rozmiarach dostosowanych do użycia w najpopularniejszych serwisach społecznościowych.

Krótki proces projektowania

Wbrew pozorom i powszechnym opiniom, dobre logo można zaprojektować w kilka dni. Czas zależy nie tylko od kreatywności i doświadczenia twórców, ale także od podejścia do zadania. Kluczem do stworzenia wyjątkowego logo jest dobry wywiad (Należy poznać odpowiedź na kilka najważniejszych pytań w tym zakresie: jakie wartości firmy ma przedstawiać logo, jakie emocje ma wzbudzać, jaki komunikat przekazywać i jakie cele komunikacyjne firma chce osiągnąć). Poznanie potrzeb i oczekiwań zleceniodawcy to pierwszy i jeden z ważniejszych etapów tworzenia znaku. To także element, który ma znaczący wpływ na czas trwania całego przedsięwzięcia.  Tworzenie logo, w tzw. ciemno, na podstawie tylko kilku zdawkowych wytycznych, to operacja skazana, jeśli nie na niepowodzenie, to na pewno na długi proces projektowania. Znając dokładne wyobrażenie klienta o własnym znaku firmowym, można proces twórczy znacznie skrócić bez utraty jakości logo, czyli jego czytelności i unikalności.

www.FajnyBiznes.pl: www.FajnyBiznes.pl

Tekst byl ciekawy? Udostepnij go!

Czekamy na Twój komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *