Pomysł na przyciągnięcie uwagi klienta – ekspozytor reklamowy

Targi promujące produkty z danej branży, ale również codziennie odwiedzana przez klientów przestrzeń sklepowa są idealnymi miejscami do tego, aby sięgnąć po odpowiednie środki i przyciągnąć uwagę kupujących dokładnie na te grupy towarów, na których zależy ich wystawcy lub producentowi. Jeżeli dotychczas nie dostrzegałeś potencjału ekspozytorów reklamowych, nadszedł czas, by to nadrobić.

Wabik na klienta, czyli o ekspozytorach reklamowych słów kilka

Ekspozytory reklamowe służą przyciągnięciu spojrzenia klienta do konkretnego miejsca w sklepie czy na targach branżowych. Uwaga potencjalnych zainteresowanych, błądzących bez celu po większej przestrzeni handlowej czy wystawowej, może w ten sposób zostać przechwycona i skierowana na odpowiednie tory. Za sprawą ekspozytorów reklamowych można szybko rozbudzić zainteresowanie produktem konkretnego producenta oraz zachęcić do bliższego przyjrzenia się mu. Prezentacja w izolacji od przedmiotów konkurencji wpływa na to, że marka nie musi walczyć wyłącznie niską ceną – w przeciwieństwie do tych producentów, których towary są ustawione w jednej linii z innymi. Ekspozytor pozwala skupić uwagę konsumenta na wartościach innych niż tylko koszt zakupu – na efektownym designie, nietypowym kształcie butelki, pięknie wykończonym opakowaniu. Fakt, że konkretny produkt (na przykład jeden rodzaj kawy) jest wystawiony na samodzielnym stoisku, daje odbiorcom poczucie, że mają do czynienia z segmentem premium. Ponadto, ekspozytory reklamowe mają również tę zaletę, że pozwalają pokazać wybrany asortyment dokładnie na wysokości wzroku klienta – łapią w mig spojrzenie i przekierowują je dokładnie na siebie.

Sposoby rozmieszczenia ekspozytorów w przestrzeni sklepowej

Znając zasadnicze zalety ekspozytorów reklamowych, warto spotęgować efektywność reklamową poprzez przemyślane rozmieszczenie ich na sklepowej powierzchni. W supermarketach korzysta się z prostego triku i ustawia zazwyczaj na końcu sklepowej alejki. Wówczas klient, przechodząc pomiędzy regałami, ma je w zasięgu wzroku. Na tym sprytne sposoby zwiększające sprzedaż się nie kończą. Ekspozytory, mające nietypową formę i przyciągającą barwę, ustawia się także na środku sklepu, skąd są doskonale widoczne dla wszystkich klientów. W ten sposób oddziałują jeszcze silniej i sprawiają, że trudno przejść obok nich obojętnie – choćby ze względu na zwykłą ludzką ciekawość.

Oprócz wyboru miejsca ustawienia, kluczowy jest, rzecz jasna, atrakcyjny wygląd wystawki. Coraz częściej firmy decydują się na oryginalne i niesztampowe rozwiązania, które zapadają w pamięć i wywołują pozytywne skojarzenia. Dobrym przykładem jest tu akcja marketingowa Milki, bazująca na ekspozytorach o specyficznie fioletowym odcieniu, jednoznacznie kojarzącym się z tą, a nie inną, marką. Marketerzy wiedzą doskonale, jak ważna jest konsekwencja przekazu sensorycznego, który odbiorca otrzymuje każdorazowo podczas kontaktu z danym produktem. Dlatego ekspozytory nawiązują swym wzorem, kolorem i kształtem do cech najlepiej charakteryzujących daną firmę.

www.FajnyBiznes.pl: www.FajnyBiznes.pl

Tekst byl ciekawy? Udostepnij go!

Czekamy na Twój komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *