Kiedy opłaca się założyć sklep internetowy na Allegro?

Każdy przedsiębiorca stara się nieustannie optymalizować wydatki. Zwłaszcza te przeznaczane na reklamę i sprzedaż. Nie inaczej jest w przypadku e-commerce. Sprzedając w internecie często jednak problem ten wygląda nieco inaczej. Sprzedający musi zastanowić się czy chce i w jakiej skali korzystać z pomocy pośredników, a jaką sprzedaż jest w stanie wygenerować samemu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Pośrednicy przy sprzedaży internetowej to różnego rodzaju serwisy. Portale ogłoszeniowe, aukcyjne czy porównywarki cen. W e-commerce tego typu strony nazywa się ogólnym mianem marketplaces. Przypominają one galerie handlowe gdzie klient ma możliwość przejrzenia asortyment wielu sklepów i wybrania dla siebie odpowiedniego produktu. Podobnie wyglądają serwisy typu Ceneo, Nokaut, OLX, Amazon, eBay czy Allegro.

Kiedy jednak sprzedającemu opłaca się z nich korzystać? Odpowiedź ta jest zapewne różna dla każdego z serwisów. Przyjrzyjmy się jednak naszemu rodzimemu portalowi aukcyjnemu, który stał się już w pełni funkcjonalnym marketplace.

Sklep internetowy na Allegro  – dla początkujących sprzedających

Sklep internetowy Allegro to bardzo dobra decyzja dla osób dopiero próbujących sił w sprzedaży internetowej. Rozpoczynając sprzedaż w internecie często musimy się jeszcze wiele nauczyć. Zdobyta wiedza teoretyczna przed rozpoczęciem swojej działalności jest dobra na początek, ale dopiero w praktyce poznajemy jak pewne mechanizmy działają. Dlatego też warto skorzystać z platformy do sprzedaży dużym doświadczeniem na rynku, która skupia wokół siebie wielu klientów. Czy ktoś w Polsce nie zna Allegro? Chyba nie ma takich osób. Allegro już kręci nawet własne filmy krótkometrażowe, a o ich niezwykle dopracowanych reklamach w telewizji pisze się cale artykuły i są wzorem dla innych. Podobnie silnik Allegro, dzięki któremu wystawianie swoich produktów na aukcjach i ich sprzedawanie jest bardzo proste.

Prowadząc sklep internetowy Allegro posiadamy w zasadzie gotowy mechanizm sprzedaży od dodawania produktu po płatności online. Do tego mamy pewność, że zostaniemy zauważeni przez potencjalnych klientów. Allegro zresztą dla osób, które założyli dopiero konto oferuje bezpłatnie swoje narządzie promocyjne na start do wypróbowania. A więc niedojść, że mamy reklamę za damo, to jeszcze możemy zwiększyć sprzedaż na start i sprawdzić, które formy reklamy są dla nas najlepsze.

Inwestowanie dużych zasobów na start we własny sklep internetowy, serwer i może nawet jeszcze pomoc informatyków, jest niewspółmiernie droższe od prostego i jasnego rozliczania się za prowizje, bez ponoszenia stałych kosztów.

Integracja sklepu internetowego z Allegro – dla sprzedawców zaawansowanych

Średnie i duże firmy prowadzące swoje sklepy internetowe każdego dnia muszą wybierać między zwiększeniem sprzedaży, a średnim kosztem jaki jest ponoszony za każde złożone zamówienie. Ta sectio aurea – złoty podział – jest głównym zagadnieniem specjalistów od marketingu i CEO sprawujących pieczę nad polityką cenową każdego liczącego się sklepu internetowego. Rozwiązaniem idealnym jest oczywiście pozyskiwanie jak największej ilości sprzedaży własnymi, wewnętrznymi, nakładami pracy. Jednak żadne sklep internetowy nie istnieje w próżni.

Allegro, posiadając asortyment własny lub zrzeszonych sprzedających, może wykorzystać efekt skali. W klasycznym modelu biznesu o efekcie skali mówi się gdy przy zwiększeniu rozmiarów produkcji dochodzi zmniejszenia jej kosztów. W przypadku takich serwisów jak Allegro ta zasada tyczy się nie tylko kosztów utrzymania serwisu i działu IT, ale również marketingu internetowego. W wyniku czego ów koszt złożenia zamówienia jest znacznie mniejszy niż w przypadku każdego oddzielnego sklepu internetowego.

Sklepy internetowe starające się o własny wizerunek często starają się wybić ponad takie serwisy jak Allegro czy Ceneo. I poniekąd jest to dobra polityka. Często jednak zapominają, że o swój wizerunek należy rownież zadbać na tego typu serwisach. A jak to wygląda w liczbach? Dla dużego sklepu internetowego z branży „uroda” sprzedaż z Allegro to 30% obrotów.

Mieć ciastko i zjeść ciastko

Niezależnie czy jest się dopiero początkującym przedsiębiorcą, czy dużym sklepem internetowym można skorzystać z systemu, który łączy niską cenę wyjściową z pełną automatyzacją sprzedaży na Allegro. Mowa tutaj o rozwiązaniu jakie oferuje usługa IdoSell Shop. jest to w zasadzie platforma sklepowa, która definiuje siebie jako usługa w modelu SaaS. Jej główną zaletą jest modułowość i niska wejściowa cena. Cena stała, to opłata za serwer. Serwer pracuje na zasadzie chmury, więc opłaty dla małego biznesu są również małe. Pozostałe opłaty to support oraz cena za wykorzystanie modułów jakie będziemy używać. Czyli to już zależy od naszych preferencji.

Prowadzenie sklepu internetowego na Allegro jest całkowicie bezpłatną usługą po stronie IdoSell Shop. Pozwala ona na integracje Allegro ze sklepem, aktualizacje cen i stanów magazynowych oraz synchronizację płatności i systemu wysyłki towaru. Bez dodatkowych opłat. Takie rozwiązanie pozwala nam na rozpoczęcie prowadzenia sklepu internetowego oraz sprzedaży na Allegro jednocześnie z bardzo niskimi kosztami początkowymi. Możemy zarabiać i kreować swoją markę od samego początku.

www.FajnyBiznes.pl: www.FajnyBiznes.pl

Tekst byl ciekawy? Udostepnij go!

Czekamy na Twój komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *